Zmienna - konstrukcja programistyczna posiadająca trzy podstawowe atrybuty: symboliczną nazwę, miejsce przechowywania i wartość; pozwalająca w programie odwoływać się przy pomocy nazwy do wartości lub miejsca przechowywania.
W językach ze statycznym typowaniem zmienna ma określony typ danych jakie może przechowywać (np., typ całkowity, typ zmiennoprzecinkowy, typ znakowy, typ tekstowy itd.) Jest on wykorzystywany do określenia reprezentacji wartości w pamięci, kontrolowania poprawności operacji wykonywanych na zmiennej (kontrola typów) oraz konwersji danych jednego typu na inny. Dlatego jeżeli wprowadzono zmienną typu całkowitego, to nie wolno tej zmiennej nadawać znaczenie typu tekstowego.
Tabela (forma tabelaryczna) – sposób zapisu i przedstawiania informacji, w którym dane umieszcza się w odpowiednio rozmieszczonych polach.
Metoda sortowania bombelkowego polega na porównywaniu dwóch kolejnych elementów i zamianie ich kolejności, jeżeli zaburza ona porządek, w jakim się sortuje tablicę. Sortowanie kończy się, gdy podczas kolejnego przejścia nie dokonano żadnej zmiany.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz