środa, 19 stycznia 2011

Kółko Flash-animatorów

Temat: główne sposoby na tworzenie ruchu w ActionScript 3.0

Sposób 1:

import fl.transitions.Tween;
import fl.transitions.easing.*;

new Tween(MC1, "x", Elastic.easeIn,0,400,3, true);

//MC1 - obiekt, animacje którego opisujemy,
//"x" - spółrzędna, wzdłuż której będzie odbywać się ruch,
// Elastic. easyIn - typ animacji ruchu,
//0 - początkowa pozycja na spółrzędnej ruchu
//400 - końcowa pozycja na spółrzędnej ruchu
// 3 - czas trwania animacji w sekundach
// true - logiczna zmienna (true - prawda, false - kłamstwo), wskazuje na to, że poprzedni parametr (3) wymierza się w sekundach.

Sposób 2:

// wprowadzamy zmienną timer, należącą do klasa Timer, która będzie uaktywniać się
//co 50 milisekund
var timer: Timer = new Timer(50);
//Dodajemy słuchacza zdarzeń do obiekta timer. Kiedy on będzie uaktywniać się, to
// będzie uruchamiana funkcja moveMC2
timer.addEventListener(TimerEvent.TIMER, moveMC2);
//włączamy timer
timer.start();


//opis funkcji moveMC2
function moveMC2(e:TimerEvent):void{
//za każdym razem, kiedy wywoływana jest funkcja moveMC2, będzie zwiększać się
// znaczenie spółrzędnej x w obiekcie MC2, powodując jego ruch:
MC2.x++;
}

Sposób 3:

//Do obiekta MC3 dodajemy słuchacza zdarzeń, który będzie wywoływać funkcję moveMC3
// tyle razy na sekunde, ile ustawiono fps
MC3.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, moveMC3);


//opis funkcji moveMC3:
function moveMC3(e:Event):void{
// zwiększenie znaczenia spółrzędnej x obiekta, który wywołał daną funkcję, co powoduje
// jego ruch.
e.currentTarget.x++;
}

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz