Microsoft Excel (pełna nazwa Microsoft Office Excel) - arkusz kalkulacyjny produkowany przez firmę Microsoft dla systemów Windows i MacOS.
Arkusz kalkulacyjny składa się przede wszystkim z komórek, spółrzędne których oznaczone są wielkimi literami i liczbami (na przykład: A8, B2, G 12...)
Dane do komórek można wprowadzać z klawiatury, wklejać ze schowka, importować z Internetu (Dane - dane zewnętrzne - z sieci Web, a następnie zaznaczyć wybraną tabelę, naciskając na żółty kwadracik przy niej, i nacisnąć Importuj).
Dane w komórkach można formatować z pomocą polecenia pkm. - Format komórki.
Ważną cechą Excel jest możliwość dodania wykresówm, które ilustrują te dane wizualnie. (Wklej - wykres).
Zadanie 1: Znajdź w Internecie dane o kursach walut. Importuj je do arkuszu kalkulacyjnego. Użyj właściwego formatowania komórek (oznaczenie waluty, procentów...). Dodaj wykres, ilustrujący różnicę między wartościami różnych walut.
Zadanie 2: Znajdź w Internecie kursy kupna i sprzedaży walut, importuj je do arkusza kalkulacyjnego, sformatuj dane, dodaj wykres kupna i sprzedaży jednocześnie.
Temat 2: Odwołania i formuły. Wykres częstości.
Zadanie 2: Utwórz arkusz ze swoimi ozenami i w pod spodem dodaj wyliczenia częsatotliwości występowania każdej z ocen. Dodaj wykrez wielokątów częstości, obrazujący częstotliwość występowania u ciebie poszczególnych ocen.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz