Zapisz w zeszycie:
Menedżery informacji osobistych (ang. PIM - Personal Information Manager) ułatwiają one organizację pracy poprzez ustalanie terminów spotkań, organizację zajęć, ustawienie przypomnień, czy organizowanie list kontaktów. Najpopularniejszym programem wśród programów PIM jest Microsoft Office Outlook Organizer.
Program Microsoft Office Outlook 2003 wchodzi w skład pakietu Microsoft Office 2003 i jest wielofunkcyjnym menedżerem informacji osobistej. Służy do obsługi poczty elektronicznej, planowania zadań i ustawiania przypomnień. Outlook 2003składa się z następujących modułów: Poczta, Kalendarz, Kontakty, Zadania, Notatki, Lista folderów i Dziennik.
Moduł Poczta służy do zarządzania wiadomościami e-mail, można w nim otwierać, wysyłać i odbierać wiadomości oraz wykonywać czynności związane z ich obsługą.
Kalendarz służy do śledzenia dat, dodawania terminów i zadań oraz planowania i organizacji czasu. Dzięki niemu nie zapomni się o zadaniu lub terminie oraz nie ustali dwóch terminów lub zadań w tym samym czasie.
Moduł Kontakty pozwala w jednym miejscu gromadzić wszystkie adresy e-mail wraz z dodatkowymi szczegółami, jak: imię, nazwisko, telefon, nazwa firmy itp. Adresy zapisane w tym module są szybko dostępne podczas wykonywania innych czynności w programie, np. wysyłanie zaproszeń na spotkania czy przesyłanie wiadomości.
Moduł Zadania służy do planowania, zlecania, monitorowania postępów i kontroli wykonania określonych prac. Zadania mogą być pojedyncze lub cykliczne. Moduł umożliwia także przesyłanie raportów z wykonania zadań.
Notatki służą do zapisywania ważnych informacji; stanowią elektroniczny odpowiednik przyklejanych papierowych żółtych karteczek.
Foldery wyszukiwania są to foldery wirtualne, które służą do wyszukiwania i wyświetlenia wiadomości na podstawie określonych przez użytkownika kryteriów, nie służą natomiast do przechowywania wiadomości. Domyślnie są dostępne trzy foldery wyszukiwania - z flagą monitującą, duża poczta oraz nieprzeczytana poczta.
Użytkownik może również stworzyć własne foldery wyszukiwania, umożliwiając sortowanie wiadomości według określonych kryteriów. Jeśli w Skrzynce odbiorczej pojawi się nowa wiadomość, będzie ona dostępna także w odpowiednim folderze wyszukiwania.
Ocena za zajęcie będzie wystawiona na podstawie notatek w zeszycie, zrobionego zadania i odpowiedzi na postawione pytania.
Temat: Outlook 2003. Dzienniki.
Cele: nauczyć się obsługiwać dziennik w Outlook 2003.
Musisz wiedzieć:
Do czego służy dziennik?
Jak jego skonfigurować?
Ważny elementy:
Narzędzia - opcje - opcje dziennika
Dziennik - dostosuj widok bieżący.
Zapisz w zeszycie:
Dziennik służy do automatycznej rejestracji wybranych akcji dla wybranych przez użytkownika kontaktów. Akcje są wyświetlane chronologicznie na osi czasu. Dziennik umożliwia także rejestrowanie wykonywanych obowiązków służbowych, np. wykonanych rozmów telefonicznych, dat tworzenia dokumentów, wysyłania wiadomości e -mail itp. Dzięki osi czasu, dziennik pozwala w szybki i łatwy sposób wyszukiwać pliki na podstawie daty ich utworzenia lub zmodyfikowania. Elementy zapisane w dzienniku można łączyć w grupy według okreśonych kategorii, np. wiadomości e-mail, telefony, dokumenty.
Zadanie (zadanie musi być wykonane i zaliczone do końca zajęcia; każdy otrzyma ocenę):
- Utwórz 3 kontakty. I w opcjach dziennika zaznacz, że chcesz rejestrować wszystkie wydarzenia dla 2 z tych kontaktów.
- Napisz listy do każdego z 3 kontaktów z tematem: Witam /Imię/(ile listów pojawiło się w dzienniku?)
- Dodaj nowy element dzienniku: rozmowa telefoniczna z przyjacielem na dziś na 18:00
- Dodaj filtr w bieżącym widoku, żeby pokazane byli listy, zawierające w temacie imię jednego z pokazywanych kontaktów. Czy dało się pokazać tylko i wyłącznie list do tej osoby?
- Zmień bieżący widok tak, aby pokazane byli elementy z całego tygodnia i żeby czcionka elementów była 10 pkt i pogrubiona, a czcionka górnej skali 16 pkt.
- Zastanów się i przygotuj się dać odpowiedź na pytanie: na czym polega różnica pomiędzy kalendarzem a dziennikiem?
Kiedy wszystko wykonasz, sprawdź, czy zrobiłeś zadanie zgodnie z poleceniami i czy nie popełniłeś błędy. Jeżeli uważasz, że wszystko w porządku, to zawołaj nauczycielkę.
Ważne: zanim opuścisz pracownię komputerową, wyłącz komputer, połóż klawiaturę i myszkę na miejsce, a krzesła przysuń do stołów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz