Pobierz plik: http://www.box.com/s/7e6921278db6ff24fd40
- Kopiowanie i wklejanie
- Za pomocą polecenia Dane - Importuj... Jeżeli import danych nie powiedzie się, to zasatanów się, jaki pośredzni format można użyć, by zapisać w nim plik z Worda, a następnie importować go do Excel?
Temat 2: Wstęp w bazy danych.
Baza danych – kolekcja danych zapisanych zgodnie z określonymi regułami.
BAZA DANYCH, inform. zbiór wzajemnie powiązanych danych wraz z oprogramowaniem umożliwiającym ich definiowanie, wykorzystywanie i modyfikowanie. Powiązane tematycznie dane są grupowane w jednostki zw. rekordami i zapamiętywane w plikach; rekord odpowiada na ogół pewnemu konkretnemu opisywanemu obiektowi (osobie, rzeczy, pojęciu), pliki zaś grupują rekordy o podobnej strukturze. Rekordy są podzielone na pola.
W poprzednim zadaniu każdy rekord dotyczył poszczególnego państwa i składał się z pól, zawierających poszczególne informacje o każdym z państw.
Zadanie (8 punktów, termin do 10 maja): W programie Microsoft Office Access 2003 utwórz nową bazę danych. W niej utwórz tabelę z nazwą Uczeń. W tabeli utwórz następujące pola:
- IDucznia typu autonumerowanie (oznacz jako pole kluczowe)
- Imię typu tekst
- Nazwisko typu tekst
- Klasa typu tekst
- Data_urodzenia typu data
- Płeć typu tak/nie
Dodaj 5 wpisów do tabeli. Bądź przygotowany wyjaśnić, czym są poszczególne części tabeli.
Kopia dzinniku z wynikami i ocenami proponowanymi stanem na 11.04.2012:
http://www.box.com/s/dd3b10010995dd1bc82e
Kopia dzinniku z wynikami i ocenami proponowanymi stanem na 11.04.2012:
http://www.box.com/s/dd3b10010995dd1bc82e
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz