środa, 1 czerwca 2011

Zadanie z OB dla 2TI i 2TJ (1.06.2011)

Temat: Outlook 2003. Dzienniki.
Cele: nauczyć się obsługiwać dziennik w Outlook 2003.
Musisz wiedzieć:
Do czego służy dziennik?
Jak jego skonfigurować?
Ważny elementy:
Narzędzia - opcje - opcje dziennika
Dziennik - dostosuj widok bieżący.

Zapisz w zeszycie:
Dziennik służy do automatycznej rejestracji wybranych akcji dla wybranych przez użytkownika kontaktów. Akcje są wyświetlane chronologicznie na osi czasu. Dziennik umożliwia także rejestrowanie wykonywanych obowiązków służbowych, np. wykonanych rozmów telefonicznych, dat tworzenia dokumentów, wysyłania wiadomości e -mail itp. Dzięki osi czasu, dziennik pozwala w szybki i łatwy sposób wyszukiwać pliki na podstawie daty ich utworzenia lub zmodyfikowania. Elementy zapisane w dzienniku można łączyć w grupy według okreśonych kategorii, np. wiadomości e-mail, telefony, dokumenty.

Używamy polecenia:
  • Narzędzia - Opcje - Preferencje - Opcje dziennika
  • Plik - Nowy - Pozycja dziennika
  • Moduł Dzinnik - Widok - Pozmieść według - Widok bieżący - Dostosuje widok bieżący - Inne ustawienia
Korzystaj z informacji na stronie Microsoft:
Zadanie (zadanie musi być wykonane i zaliczone do końca zajęcia; każdy otrzyma ocenę):
  1. Utwórz 3 kontakty. I w opcjach dziennika zaznacz, że chcesz rejestrować wszystkie wydarzenia dla 2 z tych kontaktów.
  2. Napisz listy do każdego z 3 kontaktów z tematem: Witam /Imię/(ile listów pojawiło się w dzienniku?)
  3. Dodaj nowy element dzienniku: rozmowa telefoniczna z przyjacielem na dziś na 18:00
  4. Dodaj filtr w bieżącym widoku, żeby pokazane byli listy, zawierające w temacie imię jednego z pokazywanych kontaktów. Czy dało się pokazać tylko i wyłącznie list do tej osoby?
  5. Zmień bieżący widok tak, aby pokazane byli elementy z całego tygodnia i żeby czcionka elementów była 10 pkt i pogrubiona, a czcionka górnej skali 16 pkt.
  6. Zastanów się i przygotuj się dać odpowiedź na pytanie: na czym polega różnica pomiędzy kalendarzem a dziennikiem?
Kiedy wszystko wykonasz, sprawdź, czy zrobiłeś zadanie zgodnie z poleceniami i czy nie popełniłeś błędy. Jeżeli uważasz, że wszystko w porządku, to zawołaj nauczycielkę.

Ważne: zanim opuścisz pracownię komputerową, wyłącz komputer, połóż klawiaturę i myszkę na miejsce, a krzesła przysuń do stołów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz