Cele: nauczyć się wyszukiwać informację w Internecie i odróżniać prawdziwą informację od nieprawdziwej.
Musisz wiedzieć:
- Jakie są metody skutecznego wyszukiwania informacji w Internecie?
- wielkie litery
- maskowanie końcówek
- stosowanie symboli + i -
- wyszukiwanie całych wyrażeń
- operatory logiczne AND, OR, NOT
- formularze
- Jakie są sposoby odróżnienia informacji prawdziwej od nieprawdziwej?
- adres strony
- autorstwo strony
- aktualizacja strony
- kontakt z właścicielem lub administratorem strony
- kilka źródeł informacji
- strony instytucji rządowych i urzędów
Zadanie 1:
Utwórz nowy dokument Word, znajdź w Internecie informacje i zapisz linki w dokumencie:
Przepis na pizzę bez sera, ale z pieczarkami
Przepis na pizzę z kukurydzą i z pieczarkami
Przepis na pizzę z kukurydzą, z pieczarkami, ale bez szynki
Zapisz w zeszycie, jakie hasła wpisywałeś podczas wyszukiwania.
Zadanie 2:
Sprawdź zawartość stron:
Jak uważasz, czy informacja podana na tej stornie jest prawdziwa?
Temat 2: przeglądarki Internetowe.
Cele: zapoznać się z przeglądarkami Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome; porównać funkcjonalność przeglądarek.
Zadanie 1: Znajdź w Internecie i zainstaluj przeglądarki Opera, Mozilla Firefox i Google Chrome (jeżeli masz już zainstalowane, to zrób aktualizację, zainstaluj najnowsze wersje). Zrób zestawienie przeglądarek Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome w dokumencie Word, używając takich parametrów:
rynek przeglądarek w Polsce - zrób wykres lub diagram w procentach,
systemy operacyjne, w których działa przeglądarka,
cena,
typ licencji,
zarządzanie zakładkami,
menedżer pobierania plików,
sprawdzanie pisowni,
przeglądanie w kartkach,
blokowanie pop-upów,
wyszukiwanie pod czas wprowadzania łańcuchów,
powiększenie strony.
Napisz w zeszycie, która przeglądarka twoim zdaniem jest najlepsza? Uzasadnij.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz